close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

יש לכם נזילה? 4 סיבות למהר לאתר אותה

מערכת שורשי סיוון, תשפ02/06/2020

נזילות בבית הן בעיה חמורה המצריכה פתרון מהיר ויעיל...

תגיות:
נזילות עלולות לצוץ בצנרת ביתית פנימית, בצנרת חיצונית בחצרות ובצנרת ביוב. הנפוצות ביותר הן בצנרת הביתית. בכל מבנה המשמש למגורים או לשהיית אנשים לפעילויות שונות יש שתי מערכות אינסטלציה. אחת היא זאת המכניסה את המים פנימה מתוך המערכת הציבורית והשנייה היא זאת המפנה את המים המשומשים, ובין היתר, את שפכי מי האסלות אל מערכת הביוב החיצונית. שתי מערכות אלו נפרדות אחת מהשנייה אבל אחד הדברים המשותפים לשתיהן הוא העובדה שרובן נסתרות ומותקנות בתוך קירות ומתחת לרצפות. רק אביזרי הקצה דוגמת הברזים, הטושים, האסלות וכדומה גלויים. נזילות קורות עקב פיצוץ בצנרת, סדקים
בה, וכדומה. הסימנים לכך הם, לרוב, רטיבות הנוצרת על קירות בקרבה למקום הפיצוץ. סימנים אחרים הם ירידה פתאומית בלחץ מים. ניתן לוודא שאכן, יש נזילה על ידי סגירת כל ברזי המים בבית. לאחר שעושים זאת ניגשים לברז הראשי של הבית ואם הוא עדיין מסתובב אזי הנזילה היא ודאית. במידה והכמויות גדולות, אזי פרצי המים גדולים. איתור נזילות חייב להיעשות במהירות.

להלן 4 סיבות לאיתורן המהיר
1. השבתת המערכת – במקרים רבים בהם מתגלית נזילה משביתים את המערכת. הדבר נכון כאשר הנזילות חזקות מאוד ועלולות אפילו ליצור הצפות אשר לא מאפשרות לתפקד בחלל בית מוצף. במקרים בהם הטפטוף קטן חוששים שהנזילות תתרחבנה. במקרים כאלו, פשוט, סוגרים את הברז הראשי לבית ואז אין יכולת להתנהל בצורה סבירה ללא מים זורמים. יש מקרים בהם ניתן לסגור ברז מקומי כמו, למשל, בצמוד לאסלה אבל, לרוב, אין הם אלו המקרים. הסיבה לכך היא מרבית הנזילות קורות בתוך הצנרת החבויה בקירות או מתחת לרצפות מאחר והמים זורמים בה בלחצים גבוהים.
2. מראה שאיננו אסתטי וחשש לנזקים – הנזקים הם להתקלפות טיח וצבע, לערעור אריחים באמבטיה, להצטברות כתמי טחב על האזורים שנפגעו. במקרים רבים הנזילות הן מסדקים קטנים בצנרת והרטיבות איננה מתגלית במהירות בגלל ארון המסתיר או מסיבות אחרות. יש צורך לעצור את התהליך ולתקן את הטעון תיקון.
3. נזקי בריאות – רטיבות גורמת לאוויר לח בחדר ולטחב והדבר עלול לפגוע בבריאות הדיירים והשוהים במקום. מערכות הנשימה רגישות לרטיבות הנ"ל ועלולות להיפגע לטווח קצר אבל גם לארוך. כדאי למנוע זאת.
4. נזקים כספיים - המים יקרים ונזילה גדולה גורמת להוצאות רבות וכדאי לעצור את ההוצאות. מה עוד, שאין ברירה אלא לתקן במהירות. בבתים בהם יש פוליסות ביטוח ניתן להפעילו ולהזמין אינסטלאטור. במקרה הזה יש צורך בהשתתפות עצמית. במקרים מורכבים הדבר כדאי ובאחרים פחות מומלץ להפעיל ביטוח. כדאי לבדוק נושא זה לפני הפעלתו.

איתור מהיר
איתור נזילות בבתים נעשה על ידי אינסטלאטורים מקצועיים באמצעות ציוד מיוחד הכולל גם מצלמות תרמיות הפועלות על טכנולוגיית חום. המשימה הראשונה של כל אינסטלאטור היא, כמובן, לגלות את נקודת פריצת המים מהצינור והדבר אינו פשוט כפי שהוא נראה, כי המים עלולים לפרוץ בנקודה אחד והרטיבות להתגלות מספר מטרים ממנה. הסיבה לכך היא שהמים נעים בשיפוע בתוך הקיר ופורצים החוצה במקום בו יש סדק רחב. האינסטלאטור מתגבר על כך על ידי שימוש במצלמה תרמית. הוא מעביר אותה לאורך הקיר החשוד. חום המים בנקודת הפריצה שונה מהחום בנקודות אחרות, וכאשר המצלמה עומדת מעל הנקודה הבעייתית אז הצבע יסגיר אותה. כך תימנע שבירת קירות מיותרת. גם התיקון אחר כך יהיה קל. כך, לקירות, של אריחי האמבטיה וכדומה. הוא גם ייראה לאחר מכן נקי ונאה יותר.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה